Vanliga frågor och svar:

  • Försendelse
    När skickas min vara?

    Din vara skickas inom 0-1 arbetsdagar. I vissa fall står ett annat leveransdatum på produkten, som också kommer visas på din orderbekräftelse. I så fall kommer din order skickas när alla varor samlats och packats. När vi skickar paketet kommer ett spårningsnummer att skickas till dig så att du kan följa din försändelse.

    När får jag mitt paket?

    UPS har utvecklat ett system som kan ange förväntad leveranstid. Du kan se det genom att följa den här länken och ange ditt spårningsnummer: https://www.ups.com/WebTracking/track?loc=sv_SE

    Hur lång är försändelsetiden?

    UPS levererar i 97 % av fallen ditt paket dagen efter att det skickats - både till postombud, hem till dig eller din arbetsplats.

    Min försändelse är skadad - vad gör jag?

    Du ska omedelbart rapportera skador till transportföretaget så att en skadesanmälan kan upprättas. Här ska du ange ditt spårningsnummer som du har fått i din spårningsmail.


    UPS Kundservice: 077-662 20 77
    Öppningstider: Måndag till fredag från kl. 8:00 till 17:00 och lördag 9-13.


    Du kan också skicka ett mail till UPS här: https://www.ups.com/upsemail/input?loc=sv_SE

    Kan jag avbryta min beställning?

    Din vara är troligen redan bokad för frakt och redo att skickas. Om det är möjligt kommer vi försöka avbryta din beställning. Det är viktigt att du ringer oss omedelbart eftersom ett mail troligtvis inte kommer kunna ses av oss tillräckligt snabbt - även om du skickat det under helgen!

  • Retur och ångerrättt
    Kan jag få mina pengar tillbaka om jag ångrar mitt köp?

    Ja, det kan du! Vi erbjuder 30 dagars ångerrätt för alla köp. Du ska bara meddela oss din retur senast 30 dagar efter att du mottagit din vara med hjälp av vårt formulär längst ner på denna sida. Om din sista ångerrättsdag infaller på en helg så räknas nästkommande vardag som sista ångerrättsdag.

    Vad ska jag göra om produkten inte lever upp till mina förväntningar?

    Vi bryr oss mycket om att du ska vara glad och nöjd med våra produkter. Om du mot förväntan skulle få en produkt som inte lever upp till dina förväntningar kan du alltid returnera den och få hela köpesumman tillbaka. I så fall är det viktigt att du meddelar oss om att du vill returnera varan inom 14 dagar efter att du mottagit ditt paket.

    Vad händer om jag beställer och inte hämtar ut mitt paket?

    Outhämtade paket debiteras med en avgift på 249 kronor per paket som dras från ditt återbetalningsbelopp. Om det finns pengar kvar efter avgiften kommer de återbetalas till dig.



  • Reklamation
    Min försändelse är skadad - vad gör jag?

    Du ska omedelbart rapportera skador till transportföretaget så att en skadesanmälan kan upprättas. Här ska du ange ditt spårningsnummer som du har fått i din spårningsmail.


    När du gjort detta ska du även kontakta vår kundservice och upplysa spårningsnumret. Vi kommer sedan att kontakta transportföretaget och rapportera skadan samt hjälpa dig på bästa sätt.


    UPS Kundservice: 077-662 20 77
    Öppningstider: Måndag till fredag från kl. 8:00 till 17:00 och lördag 9-13.

    Du kan också skicka ett mail till UPS här: https://www.ups.com/upsemail/input?loc=sv_SE

    Min produkt är trasig, vad ska jag göra?

    Som privatkund har du alltid 24 månaders garanti. Du kan därför reklamera varan med hjälp av formuläret längst ner på denna sida.

    För att vi ska kunna behandla din förfrågan så snart som möjligt ber vi dig fylla i fälten nedan och om möjligt ta några bilder som visar felet. Bilderna får inte tas från för nära håll eftersom det då kan vara svårt att se helheten samt var felet är.